nicolevos.reismee.nl

Sawadee Ka!

Sawadee Ka!

Na een lange reis kwam ik zondagavond rond 20.30uur aan in het eerste verblijf in Singburi. Ik slaap in een Eco-house genaamd Twin-House, dit zit aan de Chao Phraya River in een buitenwijk van Singburi. Ik deel mijn kamer met Duits meisje, Sabrina. Ook zij startte vandaag met de Cultuurweek.

Na het ontbijt zijn we naar het centrum van Tha Kham gelopen, vervolgens zijn we met een pick-up naar een winkelcentrum in Singburi gebracht. De rit was ontzettend fijn omdat de gevoelstemperatuur rond de 40 graden lag en de wind heerlijk verkoelend is. In het winkelcentrum konden we even rondkijken en kleren kopen om onszelf te bedekken in de tempels.

Vanaf het centrum zijn we verder gereden naar een restaurant die aan het water zat. Met uitzicht op een prachtige rivier hebben we hier heerlijk gegeten. De lunch bestond uit rijst, groenten en kip. In Thailand is het heel normaal om zowel bij het ontbijt, de lunch en het avondeten rijst te eten.

Na de lunch zijn we weer in de pick-up gestapt naar de volgende bestemming, Wat Phikun Thong, een boeddhistische tempel. Hier maken we kennis met boeddhistische gebruiken. In de tempel steken we een kaars aan, leggen we bloemen neer, steken wierrook aan en doen hierbij een wens. Ook krijg je een paar stukjes bladgoud die je op “stick-buddha” beelden plakt.

Achter de tempel was een reusachtig gouden beeld van Boeddha van maar liefst 42 meter hoog.

Tegenover de tempel lag een vijver waar een heleboel grote vissen, volgens mij meervallen, in zwommen. Bij dit water was ook een kraampje dat bananen verkocht die je aan de vissen kon voeren. Deze vissen waren hier dan ook aan gewend en verzamelden zich rondom de stijger in de vijver.

Onderweg terug naar de accommodatie zijn we gestopt voor koffie, hier heb ik traditionele Thaise koffie geprobeerd, wat lekker, maar ontzettend zoet was. Er werd me verteld dat hij “low in sugar” was, maar er gingen toch 2 afgestreken eetlepels suiker in.

Met koffie in de hand zijn we verder gereden naar de accommodatie, hier hebben we de eerste Thaise les gehad. Sawadee Ka is hallo! Ook kregen we hier een paar do’s and don’ts voor gebruiken in Thailand, stap bijvoorbeeld nooit over iemands benen heen en houd je voeten altijd laag. Je voeten worden als minder gezien, dus het zou onbeleefd zijn om ze hoger dan een ander te houden.

Na het avondeten kwamen er kinderen uit het dorp die ons een traditionele Thaise dans lieten zien. Ze hadden traditionele kleding aan en zagen er ontzettend mooi en sierlijk uit. Op een begeven moment trokken ze ons ook uit het publiek en hebben we samen gedanst op Thaise muziek. Aan het einde kregen we bloemenkettingen om.

Een bijzondere en mooie afsluiting van de dag, morgen zullen we naar Ayutthaya reizen om meer tempels te bezoeken. Ik hoop hier nog een converter te vinden voor de sd-kaart van mijn camera zodat ik ook de goede foto's kan delen.

La-kon! (Doei!)

Reacties

Reacties

Marleen

Mooi geschreven! Geniet ervan schat <3

Jan

Mooi verslag. Fijn om zo op afstand mee te beleven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!